myjnie bezdotykowe

Zloty fanów motoryzacji ? połączenie przyjemnego z pożytecznym

myjnie bezdotykowe Z roku na rok liczba osób uczestniczących w spotkaniach takich, jak zloty fanów starych samochodów, motocykli czy ogólnie motoryzacji, systematycznie rośnie.
Podczas tego typu imprez możemy wymienić się z osobami o podobnych zainteresowaniach nie tylko cenną wiedzą, ale również doświadczeniami.
Spotkanie fanów motoryzacji to jednak zazwyczaj nie cel sam w sobie.

Bardzo często tego rodzaju spotkaniom towarzyszą różne akcje charytatywne, mające na celu na przykład zbiórkę pieniędzy dla ciężko chorych dzieci.

Już niewielki datek od każdego uczestnika zlotu sprawia, że fani motoryzacji naprawdę są w stanie uratować czyjeś życie.

Nic więc dziwnego, że uczestnicy spotkań motoryzacyjnych bardzo chętnie uczestniczą we wszelkich zbiórkach towarzyszących zlotom.

Motoryzacja ? dlaczego jest to tak popularne hobby?

Wiele osób ma zainteresowania motoryzacyjne.

U niektórych przejawiają się one przede wszystkim na przeglądaniu fachowej literatury czy prasy, u innych na własnoręcznym wymienianiu części samochodowych, a jeszcze u innych na oglądaniu aut na wyścigach czy wystawach.

Wszystkich miłośników jazdy samochodem, motocyklem czy każdym innym pojazdem łączy jednak to, że wielu z nich uwielbia szybką jazdę.
Możliwości, jakie stwarza poruszanie się autem czy motorem to dla wielu osób szczyt kunsztu, jaki może osiągnąć człowiek dzięki swojej inteligencji i projektowaniu ruchomych układów.
Fascynacja motoryzacją wynika często także z rodzinnych tradycji lub chęcią dorównania znajomym w tej dziedzinie.

Historia samochodów

Nad pojazdami napędzanymi parą myślano już w XVII wieku.
W 1678 roku Ferdinand Verbiest miał zademonstrować taki pojazd cesarzowi chińskiemu, jednak nie ma na to żadnych dowodów. Dlatego za pierwszego konstruktora ? wynalazcę pojazdu mechanicznego ? uznaje się Francuza o nazwisku Nicolas-Joseph Cugnot, który zaprezentował swoje pionierskie dzieło napędzane silnikiem parowym w roku 1769. W 1870 roku Austriak Siegfried Marcus skonstruował, nienadający się do powszechnego użytku, prototyp pojazdu mechanicznego z benzynowym silnikiem o zapłonie iskrowym. Z kolei inny konstruktor, Niemiec Carl Benz, zbudował swój trzykołowy automobil w roku 1885 (w 1886 uzyskał patent). W tych samych latach prace w dziedzinie silników spalinowych oraz pojazdów napędzanych takimi silnikami prowadzili wspólnie Wilhelm Maybach i Gottlieb Daimler.
Nie wiadomo jednak dokładnie, kto, jako pierwszy, skonstruował zastosowany do napędu samochodów silnik o spalaniu wewnętrznym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samochód.

Widok do druku:

myjnie bezdotykowe