Obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne - teoria

budowa myjni samoobsługowych
Ubezpieczenie komunikacyjne - należy do segmentu ubezpieczeń majątkowych działu II (tzw.

Pozostałe ubezpieczenia osobowe oraz ubezpieczenia majątkowe) określonych w ustawie z dnia 22 maja 2003 r.

o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych12.

Do podstawowych źródeł prawa regulujących kwestię ubezpieczeń komunikacyjnych należy również kodeks cywilny.

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla każdego posiadacza pojazdu mechanicznego w celu ubezpieczenia go od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdu4.

Ubezpieczenie OC chroni majątek ubezpieczonych oraz zapewnia pokrycie szkód poniesionych przez poszkodowanych.

Obligatoryjny charakter tego ubezpieczenia oznacza, że właściciele pojazdów są objęci obowiązkiem zawarcia umowy ubezpieczenia, a zakłady ubezpieczeń ? obowiązkiem przyjęcia oferty osób ubezpieczających swoją odpowiedzialność cywilną.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ubezpieczenie_komunikacyjne

Tradycyjny podział zabaw dziecięcych a przyszłość

Jak wiadomo, najchętniej kupowanym prezentem dla chłopca ? obojętnie z jakiej okazji i w jakim wieku byłoby dziecko ? jest samochód. Tego typu zabawek w sklepach są naprawdę olbrzymie ilości, a decydując się na autko na prezent możemy być pewni, że obdarowywany będzie bardzo zadowolony z uzyskanego podarunku.

Niewiele osób zastanawia się jednak nad tym, że tradycyjne zabawki przeznaczone dla dzieci obojga płci mają za zadanie wdrożyć w przyszłe życie.

Dziewczynki bawiąc się w dom wcielają się w rolę przyszłej pani domu, natomiast chłopcy korzystając z samochodów do zabawy rozwijają swoje zainteresowanie motoryzacją.

Nic dziwnego, że w przyszłości wielu mężczyzn postanawia uzależnić swoje życie zawodowe od tego zainteresowania.

Moc trwała

budowa myjni samoobsługowych
Do najważniejszych parametrów silnika spalinowego należą2: Moc użyteczna (efektywna) ? moc mierzona na wale napędowym.
Różne normy różnie specyfikują warunki pomiaru mocy użytecznej.
Jej wielkości mogą się znacznie różnić w zależności od normy użytej.
Wielkość mocy można uzyskać z hamowni. Moc nominalna (znamionowa) ? moc podawana przez wytwórcę silnika. Moc trwała ? największą moc, z jaką silnik może bezpiecznie pracować w sposób ciągły. Moc krótkotrwała ? maksymalna moc, jaką silnik może wygenerować w ustalonym przez normę czasie (np.
jedna godzina) bez niebezpieczeństwa przegrzania. Prędkość obrotowa wału (obroty) ? wielkość podawana w cyklach na minutę, określa zakres bezpiecznej pracy silnika od obrotów minimalnych, poniżej których silnik ulega zadławieniu, do maksymalnych, powyżej których następuje niebezpieczeństwo awarii silnika.
Obroty nominalne to te, przy których mierzona jest moc nominalna silnika. Jednostkowe zużycie paliwa ? specyfikuje wagową lub objętościową ilość paliwa potrzebną do wykonania określonej pracy. Natężenie zużycia paliwa ? objętościowe lub wagowe zużycie paliwa w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne). Natężenie wydzielania spalin ? objętościowa lub wagowa emisja gazów spalinowych w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne).
Emisja spalin jest klasyfikowana ze względu na udział w nich różnych składników. Minimalne jednostkowe zużycie paliwa ? określa objętościową lub wagową ilość paliwa zużytą dla wykonania pracy przy parametrach nominalnych w jednostce czasu. Średnie ciśnienie użyteczne ? uśrednione ciśnienie w komorze roboczej podczas spalania mieszanki paliwowej.

Jest ono ściśle skorelowane z momentem obrotowym. Sprawność nominalna ? sprawność energetyczna silnika pracującego przy nominalnych parametrach pracy. Maksymalny moment obrotowy ? maksymalny moment obrotowy na wale silnika. Parametry (według PN-93/M-01521) tłokowego silnika spalinowego średnica cylindra D skok tłoka S objętość komory sprężania Vc, przestrzeń między denkiem tłoka a powierzchnią głowicy, gdy tłok osiąga GMP objętość skokowa cylindra Vs, objętość cylindra ograniczona położeniami GMP i DMP objętość skokowa silnika Vsk, suma wszystkich jego cylindrów Vs objętość całkowita cylindra Vt, suma objętości skokowej Vs i sprężania Vc stopień sprężania ?, stosunek Vt do Vc Układy wspomagające pracę silnika spalinowego układ chłodzenia układ doładowania układ rozruchowy układ rozrządu układ smarowania układ wydechowy układ zapłonowy układ zasilający Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy

.