Pompa wspomagania

Modyfikacja

Pompa wspomagania Któż z nas nie marzy o dodatkowej dawce koni pod maska swojego samochodu? Powszechnie przecież wiadomo, ze to właśnie moc silnika jest jedna z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o satysfakcję z jazdy samochodem.
Jest bardzo wiele możliwości podniesienia osiągów w samochodzie. Jedną z mniej inwazyjnych metod jest chiptuning. Przynosi on relatywnie wysokie efekty w stosunku do nakładu kosztów, jakie musimy ponieść w celu dokonania takiej modyfikacji. Nie jesteśmy narażeni na zakup wielu precyzyjnych, mechanicznych części.

Oczywistym tego następstwem jest także brak potrzeby pozostawiania samochodu w specjalistycznym serwisie na długie dni.

Należy jednak pamiętać, ze chiptuning to poważna ingerencja w mechanikę naszego pojazdu. Zmiana oprogramowania sterującego silnikiem powoduje diametralną zmianę charakterystyki jego pracy. Fabryczne oprogramowanie silnika stanowi najlepszy kompromis pomiędzy mocą, charakterystyką krzywej momentu obrotowego a także cech takich jak oszczędność, czy trwałość. Decydując się na chiptuning musimy mieć świadomość tego, ze kompromis ten zostanie teraz mniej lub bardziej zachwiany. Wzrośnie moc, ale na pewno odbędzie się to kosztem spalania. Być może także elastyczności.

Modyfikacja taka musi być zatem przemyślaną decyzją.

W przeciwnym bądź razie, może czekać nas pasmo negatywnych niespodzianek.

Historia silników i napędu mechanicznego

przed 200 p.n.e.
? koło wodne 140 p.n.e. ? bania Herona (turbina parowa) ? Heron ok. 120 p.n.e.
? mechanizm otwierania drzwi świątyni ? pierwszy znany mechanizm napędzany parą 107 p.n.e.
? wiatrak 1605 ? fontanna parowa Salomona de Causa ok.

1628 ? podnośnik wody Somerseta 1690 ? Silnik Denisa Papina ? pierwszy tłokowy silnik parowy 1699 ? podnośnik wody Thomasa Savery?ego ? pierwszy przypadek plagiatu 1712 ? silnik atmosferyczny Thomasa Newcomena 1782 ? maszyna parowa, patent James Watt ? pierwsza, szerzej zastosowana w przemyśle 1788 ? dodanie regulatora odśrodkowego obrotów 1816 ? silnik Stirlinga ? Robert Stirling 1831 ? dysk Faradaya ? pierwowzór silnika elektrycznego Michael Faraday 1834 ? silnik elektryczny prądu stałego z komutatorem ? Moritz Hermann Jacobi 1860 ? dwusuwowy silnik spalinowy ? Étienne Lenoir 1876 ? czterosuwowy silnik benzynowy ? Nikolaus Otto 1888 ? silnik indukcyjny ? Nikola Tesla 1892 ? silnik Diesela ? Rudolf Diesel 1910 ? odrzutowy silnik lotniczy ? Henri Coandă 1960 ? silnik Wankla Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik

Co potrzeba przy sprzedaży auta

Przy sprzedaży samochodu sprzedający musi zadbać o poprawność i spójność dokumentów. Kupującemu powinno się przekazać między innymi: umowę kupna- sprzedaży, potwierdzenie opłaconego OC, kartę pojazdu, komplet kluczy (najlepiej 2 komplety), dowód rejestracyjny.
Oczywiście jeśli auto ma instalację gazową należy dołączyć odpowiednie dokumenty.
Kupujący powinien zgłosić fakt nabycia pojazdu do Urzędu Skarbowego i opłacić podatek w wysokości 2% wartości pojazdu.

Oraz skontaktować się z ubezpieczycielem w ciągu 14 dni, aby przepisać polisę na jego dane..

Widok do druku:

Pompa wspomagania