Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku.
W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna.
Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych.
Szczęki w tym układzie są szczękami współbieżnymi.
Dzięki takiemu rozwiązaniu naciski jednostkowe obydwu szczęk są prawie identyczne, co powoduje równomierne zużycie okładzin ciernych na obu szczękach.Wadą tego rozwiązania jest większy koszt oraz większy stopień skomplikowania układu Układ samowzmacniający ? układ simplex z zastosowanymi szczękami pływającymi.
Końce szczęk są na jednym końcu połączone łącznikem, który nie jest powiązany z innymi częściami hamulca. Efektem tego połączenia jest dodatkowy nacisk szczęki współbieżnej na szczękę przeciwbieżna podczas hamowania. Powoduje to zbliżone naciski jednostkowe obu szczęk. Układ duo-duplex ? układ rozpieraczy jak w układzie duplex, z tym że rozpieracze są skonstruowane jak w układzie simplex. W układach o różnych naciskach jednostkowych na poszczególne szczęki, w celu niwelacji różnic, stosuje się okładziny cierne o różnej grubości oraz o różnym polu powierzchni trącej.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowyW 1997 roku Daewoo Lanos zastąpił przestarzałą technicznie Nexię zbudowaną na bazie ostatniej generacji Opla Kadetta.
Wraz z liftingiem Lanos w wersji sedan wycofany został z oferty firmy Daewoo w krajach zachodniej Europy.
W 2002 roku postanowiono zakończyć produkcję wszystkich odmian tego modelu w Korei.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_LanosMoże po nie sięgać zawsze, kiedy stają się mu naprawdę potrzebne.
W razie braku dostępu do takich części może dokonać ich zakupu w tanim sklepie motoryzacyjnym lub w komisie samochodowym.
.