zamek centralny vw passat b5

Składa się z tarczy hamulcowej

Hamulec tarczowy Hamulec tarczowy samochodu Porsche Cayenne Hamulec tarczowy ? rodzaj hamulca ciernego, w którym siła tarcia działa na powierzchni czołowej tarczy. Składa się z tarczy hamulcowej, połączonej sztywno z hamowanym wałem oraz dwóch lub więcej nieobracających się klocków pokrytych okładziną cierną, które są dociskane do tarczy najczęściej za pomocą siłownika hydraulicznego lub pneumatycznego. Hamulce tarczowe stosowane są powszechnie jako hamulce zasadnicze w pojazdach samochodowych, szynowych, motocyklach, motorowerach i skuterach, wypierając stosowane dawniej hamulce bębnowe, a także w rowerach, zastępując stosowane dotychczas hamulce szczękowe (działające na obręcz koła).
Stosowane są również w obrabiarkach (np. jako hamulce do szybkiego zatrzymywania wrzeciona obrabiarki).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_tarczowy

Ochrona przed korozją

Lepkość Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C).
W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne. Ściśliwość Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury. Ochrona przed korozją Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych.
W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki. Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy

Zmiana przełożenia

zamek centralny vw passat b5
Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu.
Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wejściowym, do prędkości obrotowej na wale wyjściowym.

Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego.

Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła.

Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_bieg%C3%B3w.